Uudised

Martin Lond: neli viga, millega kindlustad, et su veebipood jääb klientideta

11.11.2019

Veebis ostlemine on üha populaarsem ja e-poe loomine võib tunduda lihtne viis, kuidas oma äri laiendada. Samas võid e-poe loomisel teadmatusest vigu teha, mis nullivad sinu pingutused. Finestmedia e-kaubanduse valdkonna juht Martin Lond annab ülevaate, millised on levinud vead, mis kliente e-poest eemale peletavad.

Kaupmehe jaoks on e-poe näol tegemist mugava lahendusega, sest e-pood on justkui vaateaken, kus kliendid kaupadega tutvuda saavad. Mis on aga need aspektid, mille tähelepanuta jätmisel kliente hoopis kaotada võid?

Martin Lond, Foto: Finestmedia

Ebaselge eesmärk ja sihtgrupp

E-poe loomine vajab põhjalikku planeerimist. Ettevõtte eesmärgist ja iseloomust sõltub, kas on vaja lihtsalt veebilehte lahtioleku aegade ja kontaktinfoga või on vaja e-poodi, kus klient saab ka tooteid osta ning need kohale toimetada lasta.

Lisaks on oluline selgelt määratleda e-poe sihtgrupp. Näiteks erakliendi ja ärikliendi teenindamine võivad olla väga erinevad. Ärikliendil peab olema võimalus küsida hinnapakkumist ja transporti mitmesse erinevasse sihtkohta, seevastu erakliendile kehtib üks hind ja kaup toimetatakse ühte kohta.

Vastavalt poe eesmärgile ja sihtgrupile tuleks valida ka e-poe platvorm. Valmis platvorme, millele e-pood ehitada, on täna turul palju, kuid need ei pruugi kõigi vajadustega sobida. Väikese ja tagasihoidlike võimalustega e-poe on võimalik püsti panna ja kasutusele võtta ainult arvuti ning internetiühenduse olemasolul, kui aga soovid luua skaleeritava, moodsa, turvalise, efektiivsete tööprotsessidega kogu organisatsiooni hõlmava e-kaubaduse lahenduse, siis on soovituslik pöörduda spetsialistide poole.

Arusaamatu ja raskesti leitav info toodete kohta

Et kliendid e-poodi kasutaksid, peab veebiplatvorm olema kasutajasõbralik – tooted peaksid olema kategooriatesse jagatud, kasutada tuleks kõrge kvaliteediga tootefotosid, toodete juures peaks olema informatiivsed kirjeldused ning võimalus kasutada erinevaid sorteerimissüsteeme.

Veebileht tuleks luua nii, et see töötab korrektselt mistahes nutiseadmes. Kui ostlemise kogemus telefonis on ebamugav ja klient ei leia vajaliku infot üles, peletab see ta eemale. Klient külastab kauplust tõenäolisemalt ka tulevikus, kui ta on saanud meeldiva ostukogemuse osaliseks. E-pood võimaldab koondada ühte kohta laia tootevaliku, kuid selleks, et veebipood suudaks olla edukas peab see tagama kliendile ka piisavalt ülevaatliku tooteinfo.

Äri kasvatamiseks on kasulik astuda Eesti piiridest välja. Selleks, et Eesti veebipoes olev toode suudaks ka välismaa poodide toodetega konkureerida on vaja, et tooteinfo ja kirjeldused oleksid vastavalt kohandatud. Kui esialgne tootekirjeldus on mõnes võõrkeeles, siis kohaliku tarbija jaoks on vaja see tõlkida. See on aga suur töö, mille jaoks on vaja õigeid tööriistu ning sageli ka muudatusi organisatsiooni töökorralduses. Näiteks tuleb otsustada, kes hakkab tegelema tooteinfo hankimise ja tõlgete tellimisega. Samuti peab keegi tegelema tooteinfo pakettide haldamise ja info eri kanalite (e-pood, print, e-kirjad jms) vahel jagamisega.

Liiga pikk tarneaeg

Klient eeldab, et veebipood muudab ta elu mugavamaks ja asukoht ei sea talle geograafilisi piiranguid ehk kui müüdavad esemed on Eesti teises otsas või hoopis välismaal, jõuavad need temani sellest hoolimata mõistliku kiirusega.  Oluline on ka see, et kui ostetud toode ei vasta kliendi ootustele, on tal võimalik see lihtsa vaevaga tagasi saata või füüsilisse poodi tagastada. 

Ebaturvaliste makselahenduste kasutamine

Sarnaselt füüsilise kaubandusega on turvalisus e-poes ülioluline. Klientide andmed peavad olema kaitstud ja maksetehingud turvalised – see on e-kaubanduse hügieeni osa, mis peab olema tagatud

Eestis annab veebipoe kasutamisel kindlustunde „Turvaline ostukoht“ märgis. See näitab, et märki kandvad veebipoed on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt kontrollitud ning usaldusväärsed.