To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Veebis ostlemine on üha populaarsem ja e-poe loomine võib tunduda lihtne viis, kuidas oma äri laiendada. Samas võid e-poe loomisel teadmatusest vigu teha, mis nullivad sinu pingutused. Finestmedia e-kaubanduse valdkonna juht Martin Lond annab ülevaate, millised on levinud vead, mis kliente e-poest eemale peletavad.
Kaupmehe jaoks on e-poe näol tegemist mugava lahendusega, sest e-pood on justkui vaateaken, kus kliendid kaupadega tutvuda saavad. Mis on aga need aspektid, mille tähelepanuta jätmisel kliente hoopis kaotada võid?
Ebaselge eesmärk ja sihtgrupp
E-poe loomine vajab põhjalikku planeerimist. Ettevõtte eesmärgist ja iseloomust sõltub, kas on vaja lihtsalt veebilehte lahtioleku aegade ja kontaktinfoga või on vaja e-poodi, kus klient saab ka tooteid osta ning need kohale toimetada lasta.
Lisaks on oluline selgelt määratleda e-poe sihtgrupp. Näiteks erakliendi ja ärikliendi teenindamine võivad olla väga erinevad. Ärikliendil peab olema võimalus küsida hinnapakkumist ja transporti mitmesse erinevasse sihtkohta, seevastu erakliendile kehtib üks hind ja kaup toimetatakse ühte kohta.
Vastavalt poe eesmärgile ja sihtgrupile tuleks valida ka e-poe platvorm. Valmis platvorme, millele e-pood ehitada, on täna turul palju, kuid need ei pruugi kõigi vajadustega sobida. Väikese ja tagasihoidlike võimalustega e-poe on võimalik püsti panna ja kasutusele võtta ainult arvuti ning internetiühenduse olemasolul, kui aga soovid luua skaleeritava, moodsa, turvalise, efektiivsete tööprotsessidega kogu organisatsiooni hõlmava e-kaubaduse lahenduse, siis on soovituslik pöörduda spetsialistide poole.
Arusaamatu ja raskesti leitav info toodete kohta
Et kliendid e-poodi kasutaksid, peab veebiplatvorm olema kasutajasõbralik – tooted peaksid olema kategooriatesse jagatud, kasutada tuleks kõrge kvaliteediga tootefotosid, toodete juures peaks olema informatiivsed kirjeldused ning võimalus kasutada erinevaid sorteerimissüsteeme.
Veebileht tuleks luua nii, et see töötab korrektselt mistahes nutiseadmes. Kui ostlemise kogemus telefonis on ebamugav ja klient ei leia vajaliku infot üles, peletab see ta eemale. Klient külastab kauplust tõenäolisemalt ka tulevikus, kui ta on saanud meeldiva ostukogemuse osaliseks. E-pood võimaldab koondada ühte kohta laia tootevaliku, kuid selleks, et veebipood suudaks olla edukas peab see tagama kliendile ka piisavalt ülevaatliku tooteinfo.
Äri kasvatamiseks on kasulik astuda Eesti piiridest välja. Selleks, et Eesti veebipoes olev toode suudaks ka välismaa poodide toodetega konkureerida on vaja, et tooteinfo ja kirjeldused oleksid vastavalt kohandatud. Kui esialgne tootekirjeldus on mõnes võõrkeeles, siis kohaliku tarbija jaoks on vaja see tõlkida. See on aga suur töö, mille jaoks on vaja õigeid tööriistu ning sageli ka muudatusi organisatsiooni töökorralduses. Näiteks tuleb otsustada, kes hakkab tegelema tooteinfo hankimise ja tõlgete tellimisega. Samuti peab keegi tegelema tooteinfo pakettide haldamise ja info eri kanalite (e-pood, print, e-kirjad jms) vahel jagamisega.
Liiga pikk tarneaeg
Klient eeldab, et veebipood muudab ta elu mugavamaks ja asukoht ei sea talle geograafilisi piiranguid ehk kui müüdavad esemed on Eesti teises otsas või hoopis välismaal, jõuavad need temani sellest hoolimata mõistliku kiirusega. Oluline on ka see, et kui ostetud toode ei vasta kliendi ootustele, on tal võimalik see lihtsa vaevaga tagasi saata või füüsilisse poodi tagastada.
Ebaturvaliste makselahenduste kasutamine
Sarnaselt füüsilise kaubandusega on turvalisus e-poes ülioluline. Klientide andmed peavad olema kaitstud ja maksetehingud turvalised – see on e-kaubanduse hügieeni osa, mis peab olema tagatud
Eestis annab veebipoe kasutamisel kindlustunde „Turvaline ostukoht“ märgis. See näitab, et märki kandvad veebipoed on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt kontrollitud ning usaldusväärsed.
Uudisnurk