• Home
  • Mida ootab äriklient kaupmehelt?

See võib kõlada karmilt, aga digitaalsete tehnoloogiate pidev areng on toonud kaasa olukorra, kus tootjad on sunnitud oma äriklientide eest võitlema. Järjest enam äriklientide esindajaid otsivad enda jaoks sama mugavat ostukogemust, mida nad saavad eraisikutena, endale meelepärasest B2C e-poest tellimusi tehes. Inimeste ostukäitumine on ajas muutunud, ning ei tohiks unustada, et Sinu ärikliendi esindaja on tavatarbija, kes eelistab oma oste läbi e-kanali teha. See omakorda tõstatab küsimuse, mida ootab äriklient kaupmehelt? Järgnevalt proovingi püstitatud küsimusele vastuseid anda.

Infot, mida erinevatest e-kanalitest on võimalik hankida, on tänasel päeval tohutult palju. Seetõttu ei saa märkimata jätta, et enamik ostu või ka koostöösse astumise otsustest sünnib väga põhjaliku eeltöö pinnalt, mille raames klient uurib ja kogub enda jaoks väärtuslikku infot, võrdleb seda kaupmehe konkurentidega ning alles seejärel otsustab millise ettevõttega koostöösse soovitakse astuda. Seetõttu on oluline, et kaupmees omaks väga heal tasemel e-kanalit, milles peaks nähtav olema kogu tootesortiment koos vajaliku infoga. Potentsiaalsel kliendil on võimalik sellisest keskkonnast, soovitud infot lihtsalt ja kiirelt kätte saada.

Koduleht on kui ettevõtte visiitkaart, mida võib päevas külastada kümneid kui mitte sadu potentsiaalseid kliente. Selles valguses võib tekkida küsimus, et miks ei võiks kogu oma äri veebipõhiseks muuta? See on õigustatud küsimus ja tegelikult võikski, sest teie kliendid ootavad seda. Äriklient ootab mugavust, mis võimaldaks tal soovitud tooteid sirvida ja tellida, talle sobival hetkel ja kohas, mitte siis kui kaupmees seda soovib. Staatilised kataloogid ja ajamahukad, aga sisult lihtsalt pöördumised müügiesindajate poole on saamas minevikuks, sest klient eelistab kogu ostuotsusele eelneva töö ja tellimuse, iseseisvalt ära teha – kataloogikaup ja kõned müügiesindajale seda aga ei võimalda.

Lisaks mugavusele, ootavad kliendid kaupmehelt ka läbipaistvust. Seda nii rikkaliku tooteinfo kättesaadavuse kui ka hinnastamise osas. Olukorras kus ettevõtete tegevuskulud kasvavad, hindavad kliendid järjest rohkem seda, et enne toodete ostukorvi lisamist on neil selge ülevaade huvipakkuvate toodete maksumusest. Jällegi tuleb arvesse võtta, et suurema tõenäosusega eelistab äriklient kaupmeest, kelle poolt pakutavate toodete ja ka teenuste hinnad on avalikud ning neid on võimalik enne tellimist, konkurentide poolt pakutavatega võrrelda.

Läbipaistev hinnastamine on oluline, aga ehk tähtsamgi on paljude klientide jaoks info, mis puudutab soovitud kaupade laoseisu ning tarneaegasid. Selles võib kaupmehe jaoks peituda tõeline konkurentsieelis. Kui teie klient näeb, et soovitud toode on laos olemas ning see on võimalik kätte saada päeva või kahe jooksul siis tõstab see oluliselt, kohese ostuotsuse potentsiaali. Kaupmehe seisukohalt on tähtis omada B2B tellimuskeskkonda, mis olemuselt justkui tavapärane e-pood, aga mõeldud ainult oma äriklientide teenindamiseks. Kui ühendada tellimuskeskkond oma majandustarkvara, tootmise ja miks mitte ka partneritega, siis on võimalik pakkuda oma klientidele sujuvamat ning mugavamat teekonda huvi tekkimisest kuni kauba kätte saamiseni.

Ei tohi unustada, et klient soovib olla teie kui kaupmehega ühenduses, aga tasub silmas pidada, et seda mitte enam kõige traditsioonilisematel viisidel. Uus (juhtide) põlvkond on kasvanud üles interneti ajastul ning sellest lähtuvalt on muutunud ka eelistatud suhtluskanalid. Isiklikele kohtumistele ning telefonikõnedele eelistatakse järjest rohkem virtuaalseid kanaleid – juturoboteid, videovestlusi ja- konverentse ning ilmselt ei ole kaugel ka aeg mil tuleb tõsiselt mõelda liit- või virtuaalreaalsuses kliendikogemuse pakkumisele.

Isegi kui täna tundub kohati uskumatu, et tootmisega tegelev ettevõte võiks oma tooteid läbi e-kaubanduse kanalite müüa siis tegelikkuses on tänaseks juba paljud ettevõtted nii Eestis kui välismaal antud valdkonda arendama hakanud. Klientide ootused neile pakutava ostuteekonna ja klienditeeninduse puhul on muutunud. Veebipõhine äri on tulevik ning sealjuures ei ole tähtis kas kaupmehena pakud oma klientidele betooni, katusetarvikuid, vineeri või külmutatud saiakesi –  kliendid ootavad, et nende huvid tõstetaks esikohale.

Leave Comment