Floorini kaasaegse veebipoe saamislugu - Finestmedia

  • Home
  • Floorini kaasaegse veebipoe saamislugu
Rauno Raid detsember 20, 2021 0 Comments

COVID-19 seadis paljud seni vaid füüsilises poes tegutsenud kaubandusettevõtted raske valiku ette – kas sulgeda piirangute tõttu oma uksed või kohaneda uute oludega ning luua kiiremas korras alternatiivne võimalus online-ostlemiseks.

Samast seisust leidis end 2020. aasta kevadel ka enam kui veerand sajandit Eestis tegutsenud põrandalahendusi pakkuv ettevõte Floorin, kes oli juba mõnda aega kaalunud võimalusi avada lisaks Tallinnas ja Tartus tegutsevatele viimistlusmaterjalide kauplustele ka veebipood.

Valdava osa Floorini klientuurist moodustavad äritellijad, kes kasutavad sisearhitektide loodud lahendusi ning teevad oma mahukaid tellimusi paljuski e-maili teel. Kuid väiksemad ärikliendid ja eraisikutest ostjad moodustavad oma tellimustega samuti väärtusliku osa ettevõtte müükidest. Kuna see kliendisegment teeb selliseid oste harva, siis vajab ta paremat ettekujutust materjali välimusest ja omadustest ning tahaks enne ostu rohkem veenduda lahenduse sobivuses. Seetõttu eelistab ta võimalusel poodi kohale tulla.

Esimese koroonalaine lockdown lõi sobiva hetke võtta uue poe arendus käsile ning heade soovituste toel võeti koostööks ühendust Finestmedia meeskonnaga. Projekti esimeses etapis viidi läbi teekonnakaardistus ehk nii-öelda roadmapping. Selle käigus tuvastasid Finestmedia eksperdid Floorini e-müügi käivitamisel kõige suuremad kitsaskohad ja võimalused, kuidas juba loetud kuude möödudes uus online ostukeskkond avada.

Floorin soovis luua veebipoe, mis lihtsustaks kõigi kliendisegmentide jaoks ostuteekonda. Ühiselt seati projektile järgmised eesmärgid:

  • luua mugav ja alati avatud ostuvõimalus;
  • jõuda ka nende klientideni, kes ei saa tulla Tallinna ja Tartu kauplustesse;
  • koondada kogu tootevalikut puudutav info ühele platvormile;
  • teha tootevalik erinevate filtrite abil paremini hoomatavaks;
  • lihtsustada tarnega seotud asjaajamist;
  • vähendada kogu müügiahelas käsitöö hulka.

Järgnenud nädalad ja kuud tõid kaasa hulgaliselt kohtumisi, mille käigus Finestmedia ja Floorini esindajad kujundasid nägemuse uue veebipoe ülesehitusest ja funktsioonidest.

Floorini e-pood arendati nopCommerce platvormile. Tegemist on populaarseima Microsofti tehnoloogiatel põhineva avatud lähtekoodiga ASP.NET e-kaubanduse platvormiga, mis tagab ettevõttele suurte kaubandushiidudega võrdse võimekuse ja turvalisuse ilma, et peaks panustama suurfirmade tasemel IT-inimeste tööaega või eelarvet.

Milliseid võimalusi kätkeb nopCommerce?

  • Mobiilisõbralik: nopCommerce e-pood toimib väga hästi erinevates seadmetes.
  • Tooteinfo rikastamise võimalused: kaupmees saab lisada infot toodete mõõtude, värvi, hinna, tarnevõimaluste, tagastusinfo jmt kohta ning sorteerida otsingut filtritega.
  • SEO: platvorm loob võimaluse saada otsingumootori tulemustes kõrgemale positsioonile ja muuta oma e-pood orgaaniliselt nähtavamaks.
  • Makseviisid: platvorm võimaldab kasutada enam kui 50 erinevat makseviisi ning aktsepteerida kõiki krediit- ja deebetkaartide makseid.
  • Võimekas turundusmootor: nopCommerce loob võimalusi kampaaniate läbiviimiseks (sooduskoodid, kinkekaardid, uudiskirjad, toote arvustused, viitamine sarnastele toodetele jne).
  • Transpordiloogikad: e-poe platvorm aitab hallata ning arvestada kõiki olulisi nõudeid ning tingimusi, et hinnata võimalikult täpselt tarneaega

Floorini e-pood käivitus 2020. aasta novembris. Uus platvorm andis võimaluse lisada kodulehele piiramatul hulgal tooteid ning rikastada seda kõikvõimaliku vajaliku lisainfoga, mis aitab kliendil ostuotsust langetada.

Tänu uuele süsteemile on tooted kliendi vaates mugavalt kategoriseeritud. Tekkis võimalus tooteid võrrelda, lisada neid soovikorvi, kalkuleerida vastavalt vajalikule ruutmeetrite arvule õige kogus tooteid ning sooritada ost kasutades Maksekeskuse maksemoodulit. Samuti on külastajatel lihtne korraldada veebilehe kaudu toodete kohale toomine.

Nautisime väga tempokat arendusprotsessi Finestmedia meeskonnaga. Tundsime, et töötame koos ühise eesmärgi nimel ja nad olid väga motiveeritud meid igakülgselt toetama. Oma iganädalastel koosolekutel jälgisime tööde kulgu, arutasime läbi murekohad ja otsisime võimalusi nende lahendamiseks. Mõni lahendus võttis küll rohkem aega, aga arutelud viisid alati edasi, sest õiged inimesed olid tavaliselt kohal. Kuigi uue müügikanali käivitamine on toonud mõistagi omajagu lisatööd, siis näeme, et pikas perspektiivis lõi see meile võimaluse uueks kasvuks ning andis siinsel turul tugeva konkurentsieelise.

Saara Mägin-Pajanen, Floorini turunduse ja e-poe projektijuht

Tulemused juba nähtavad

Kuigi e-poe lansseerimine toimub etapiviisiliselt ning mitmed uuendused on veel töös, siis võib Floorini esindajate kinnitusel märgata juba mitmeid positiivseid arenguid.

Nii Floorini klientide kui müükide arv on kasvanud. Kliendid tunnevad e-poe vastu suurt huvi, mida näitab hüppeliselt kasvanud külastatavus. E-poes tehtavate tehingute hulk ei ole veel väga suur, kuid ostukorvi suurus on kohati muljetavaldav ning tehtud ostud täiendavad füüsilises poes tehtavaid tehinguid – ostjaid on oluliselt lisandunud väljastpoolt Tallinna ja Tartut.

Veebipood pakub klientidele suuremat paindlikkust ka kellaaegade osas – valdav osa e-ostudest sooritatakse just ajal, mil füüsilised kauplused on suletud.

Tänu kodulehel ja e-poes tehtud põhjalikule eeltööle on kauplusesse tulijad paremini informeeritud ning tulevad poodi juba väga konkreetsete küsimustega. Lisaks on klientidel lihtne küsida täiendavat infot toodete kohta otse e-poest – seda võimalust kasutatakse üha rohkem.

Veebipoes leiavad kliendid oluliselt kiiremini neid huvitavad tooted üles. Kui varem sisenesid kindlate soovidega huvilised poodi ja pidid oma soovide täpsustamiseks vestlema teenindajaga või käima läbi kaupluses väljas oleva sortimendi, siis nüüd saab filtrite abil leida lihtsalt endale sobivas värvitoonis või materjalist tooted, mis vastavad ostja ootustele.

Veebipood on lihtsustanud ka laojääkide müüki. Varem olid nö laolõpud väljas vaid kaupluste leiunurkades, kus puudus hea ülevaade nii materjalide valikust kui saadaolevatest kogustest, nüüd leiab nii tooted kui kogused lihtsalt e-poest.

Vaadates tulevikku

Uue e-poe platvormi kasutuselevõtt tegi võimalikuks ka mitmed arengud, mis Floorinil tulevikus oma äri kasvatada aitavad. Näiteks kui ettevõte peaks otsustama laiendada oma müüki mujale riikidesse, tuleb vaid aktiveerida vastavad sihtriigid, kohandada hinnatingimused ja kohaletarnimine ning uute turgude kliendid võivad kohe alustada e-poest tellimist.

Täna on Floorini veebipoes müügil umbes paartuhat toodet, aga tegelikkuses küündib ettevõtte sortiment enam kui 30 000 tooteni, millest suur hulk asub Euroopa partnerite ladudes. Tulevikus, kui ka kaupluse partnerid oma tooteinfot rohkem digitaliseerima asuvad ning toodete lisamine ei nõua enam tänases mahus käsitööd, on võimalik tooteid tuhandete kaupa veebipoodi müügile panna – kusjuures tooteid võib e-poodi lisada kaupmees ise või vajaliku loa saanud väline partner.