E-kaubandus
Ärimaastik on muutumas, e-äri kasvab enam kui kolmandiku aastas. Meie teame, mis toimub, ning meil on olemas kogemused mida te vajate, et alustada äri e-kanalis. Meie konsultandid on nõustanud sadu veebipoode Eestis ja Soomes, me koolitame veebipoodnikke, aitame äriarenduses ning viime läbi kaardistusi, et kliendid mõistaks oma vajadusi ja võimalusi veebiäris.

Finestmedia on ettevõte, mis pakub oma klientidele lahendusi kogu e-kaubanduse vajaduste ulatuses. Meie peamised tugevused veebipoodide loomise kõrval on erinevate e-kaubandusega seotud taustalahenduste ja integratsioonide teostamine.

Tule meile külla ja me räägime sellest lähemalt – saagem tuttavaks!

Meie portfellis on järgmised e-kaubanduse valdkonna teenused


Kontseptsiooni kaardistus

Kliendi ostukäitumine on muutunud. Klient tahab suhelda ettevõttega kõikjal ühtmoodi, olenemata kas ta uurib midagi nutitelefonis, tuleb kohale nn. betoon-poodi, vaatab ettevõtte veebikeskkonda arvutist või helistab klienditoe telefonile.

Edukas sukeldumine e-kaubandusse tähendab ettevõttele kogu oma äri üle-käimist ja vajadusel ka muutmist. Ilma selge kontseptsioonita jääb veebipood üksi ning ettevõte kogu-pakkumine ei vasta klientide ootustele. Kui ettevõtte kogu organisatsioon ei toeta veebipoodi, siis veebipood ei suuda toetada ka ettevõtet. Kontseptsiooni kaardistuse projekt aitab ettevõttel panna paika oma e-kaubanduse terviklik strateegia:
  • Milline roll on e-poel kogu ettevõttes?
  • Milline on ettevõtte e-kaubanduse strateegia ja selle edutegurid?
  • Millised ettevõte sisesed ja välised rollid on seotud e-kaubandusega?
  • Milliseid olemasolevaid ja uusi lahendusi peab siduma e-kaubandusega ja milliseid andmeid liigutama?
Projekti tulemusena sünnib kaardistusdokument ja roadmap, kus on kirjeldatud vajalikud tehnilised ja ettevõtte organisatoorsed muudatused ajateljel. Roadmap on suunanäitajaks tulevasele e-kaubanduse arendusele.


Veebipoe loomine

Veebipoe tähtsaim eesmärk on olla efektiivne turunduskanal, kust saab ülevaate ettevõtte toodetest, teenustest ja kampaaniatest.

Veebipood peab loomulikult olema ka kiire, mugav kasutada, mobiilisõbralik ja turvaline. Lisaks peab veebipoes olema hea otsing ja toodete filtreerimine. Need kõik on täna pigem hügieenitegurid, mida klient ootab korralikult veebipoelt vaikimisi ja mingit suuremat lisaväärtust nad ärile ei anna.

Veebipood peab olema elav keskkond ja veebipoe platvorm peab pakkuma turundusinimestele lihtsaid ja paindlike töövahendeid kampaaniate, maandumis- ja sisulehtede tegemiseks, kus oleks võimalik sujuvalt ühendada turunduslik sisu, tooted ja ostuprotsess automaatselt toimivaks tervikuks.

Episerver Digital Experience Cloud toode vastab kõigile nendele väljakutsetele. Aga ka tähtsamatele veebipoega liituvatele trendidele tulevikus, nagu näiteks ostukogemuse personaliseerimine, AB testing jpm.


E-kaubandusega liituvate lahenduste teostus

E-kaubandus on samas ka palju muud kui veebipood. E-kaubanduses on jaekaubandusest oluliselt erinevad nõudmised tooteinfole ja tellimuste haldusele.

Tooteinfo rikastamise süsteemi loomine ja liidestamine
Tooteinfo rikastamine on suurim ja kulukaim veebikaupmehe tegevus peale poe enda loomist. Selle protsessi lihtsustamiseks tasub kaaluda eraldi PIM (Product Information Management) toote kasutuselevõttu.

PIMi tugevused, võrreldes näiteks veebipoe platvormil tooteinfo rikastamisega, tulevad välja siis, kui tooteid on palju, tooteinfot on vaja ettevõttes kasutada ka mujal kui ainult veebipoes, tooteinfoga tegeleb erinevaid inimesi, rikastatud tooteinfot on vaja vastu võtta ja jagada äripartneritele jne.



Tellimuste haldus
Kahjuks olemasolevate e-poe platvormide tellimuste haldamise liidesed ei vasta tihti suuremate ettevõttete nõudmistele ja neid on ka liiga kulukas või keeruline muuta.

Finestmedia on teostanud mitmeid lahendusi, mis täiendavad ERPis olevaid võimalusi ja aitavad muuta tellimuste käsitlemist ettevõttes paindlikumaks ja kiiremaks, nii ettevõttes, kui ka selle ladudes ja partnerite juures.

Liidestuste vahekihi loomine
Tooteinfo tuleb ühest kohast, hind ja tootekoodid ERPist, kogused laoprogrammist jne? Aegamisi erinevate arenduste jooksul sünnib tihtipeale nö. integratsioonide rägastik, kus lahenduste-vahelised ühendused on teostatud vajaduste tekkimise järjekorras ükshaaval. Nii võib aastate pärast isegi väikese süsteemiosa versiooniuuendus olla väga töö- ja riskimahukas, kuna peab arvesse võtma kõiki seotud integratsioonide ja süsteemide vajadusi. Siis aga ei suuda ettevõte enam reageerida piisavalt kiiresti ärimaailma muudatustele.

Liidestuste vahekiht võimaldab hallata kõiki ettevõtte integratsioone ühes kohas. Sellise lahenduse kasutamisel on integratsioonidele võimalik ehitada ka tsentraalne monitooring ja alarm-süsteemid. Tavaliselt toodangus olevates lahendustes tekkivad vead tulevad esimesena välja just integratsioonides ning probleemide kiire avastamine ja lahendamine parandab klienditeeninduse kvaliteeti ja tõstab ettevõtte äri efektiivsust.


Tehtud tööd

Baltika

Finestmedia teostas Baltika veebipoe andmorefashion.com ja sellega seotud tooteinfo rikastamise ning tellimuste haldamise lahendused. Disaini töötas poele välja Okia. Andmorefashion.com võitis aastal 2014 konkursi E-tegu.

Hansapost

Finestmedia teostas Hansapostile e-kaubanduse kontseptsiooni analüüsi. Vastavalt analüüsis kokku lepitud roadmapile on Finestmedia teostanud Hansapostile mitmeid e-kaubanduse taustalahendusi. Muuhulgas tooteinfo rikastamise ja tellimuste haldamise lahendused ning loonud integratsioonid paljude väliste partneritega.

Selver & Kaubamaja

Finestmedia teostas e-kaubanduse strateegia ja kontseptsiooni analüüsid Tallinna Kaubamajale ja Selver AS-le.

Kliendid

Taivo Sarapik
E-kaubanduse valdkonnajuht
Pean tähtsaks seda, et ettevõttel oleks olemas selge arusaam, kuidas e-kaubandus just tema äris parima tulemuse annab. Oluline on aru saada enda ettevõtte eduteguritest, saada kogu organisatsioon e-kaubandusest tuleva muudatuse taha ja kasutada õigeid töövahendeid kliendile teenust pakkudes ja temaga suheldes. E-kaubandus ei ole ainult veebipood, vaid tihtipeale kogu äri põhjalik muutmine.

Telefon: +372 566 00275
E-post: taivo.sarapik@finestmedia.ee